Origen Festival am SQUARE

pause_circle

Willkommen am SQUARE

SQUARE ist das innovative Denk- und Experimentierfeld der Universität St.Gallen, das neue Arten des Lehrens und Lernens ermöglicht.

Intendatisches Programm und Spezialformate

SQUARE unterstützt das Lernen von Jung bis Alt an der Universität St.Gallen durch innovative Events und Formate. Die Intendanz kuratiert ein Programm, das neue Perspektiven und Themen verknüpft und mit verschiedenen Akteuren vernetzt, um anspruchsvolle Events zu schaffen.

Entdecke unsere nächsten Veranstaltungen!

Zum Intendantischen Programm

Öffentliche Events

14.02.
16.05.
Curricular

Computer Science Insights @HSG Series - School of Computer Science

The CSI St. Gallen Talks are a compelling series of bi-weekly sessions hosted by the University of St. Gallen's School of Computer Science. Designed to foster discussion and exchange on a variety of computer science themes, these events feature 45-minute presentations by speakers from academia, industry, and policy sectors, followed by a 15-30 minute Q&A and concluding with light refreshments. The 2024 program promises a diverse array of topics including artificial intelligence, data science, human-computer interaction, and cybersecurity, showcasing ongoing research and practical insights. Held at SQUARE, these talks offer a rich platform for learning, discussion, and networking among computer science professionals and enthusiasts.
21.02.
15.05.

SanktGaller Gesundheitsforum

Die Schweiz gibt ca. 12% ihres BIP für das Gesundheitswesen aus und mehr als 300'000 Personen sind darin direkt beschäftigt. Dies zeigt eindrücklich, dass der Gesundheitssektor einen der wichtigsten Zweige der Schweizer Volkswirtschaft darstellt. Gleichzeitig unterliegt dieser Sektor einem stetigen Wandel: Technologische, institutionelle und prozessuale Innovationen sind kontinuierliche Begleiter der Akteure im Gesundheitswesen. Diese zu antizipieren und zu begleiten sind Chance und Herausforderung gleichermassen. Das SanktGaller Gesundheitsforum begleitet diesen Prozess schlaglichtartig mit ausgewählten Themen aus unterschiedlichen Domänen und regt damit zum gemeinsamen Austausch an.
Arena, 11-2091
11.04.
Curricular

The Recruiting Process Unveiled: Strategies to Crack the Code and Succeed in Your Application

This talk provides practical strategies for students looking to enhance their application success. Our speakers draw on real-world insights to examine the critical components prior and within the recruiting process. The objective is to offer a clear understanding and provide a framework for students to navigate the complexities inherent in job applications. Additionally, this talk serves as an opportunity to address any questions you may have always wanted to ask an HR expert.
Arena, 11-2091
16.04.

Reweardrobe - Sustainable Clothing Exchange

As part of a contextual studies module, we as master's students initiate a sustainable clothing exchange at SQUARE. To do this, we will set up a box with a changing room for five days in which users can hand in clothes they no longer use or exchange them for clothes from other users. However, it is important to ensure that the clothes have been washed and are in good condition. The remaining clothes will be taken to the Heilsarmee Brocki. Through the clothing exchange, less clothing ends up in landfills and can counteract the “fast fashion” trend and the prevailing throwaway mentality.
Atrium, 11-0041
24.04.
27.04.
Artist in Residence

Artist in Residence: Origen Festival «The Artist's Way» am SQUARE

Origen bringt als «Artist in Residence» des SQUARE-Programms einen neu geschaffenen Tanzabend auf die Bühne. Zur Aufführung gelangt Origens Tanzproduktion «The Artist’s Way». Das Werk ist eine Kreation des britischen Choreo­graphen Robert Robinson und wurde im vergangenen Sommer auf Burg Riom uraufgeführt. In seinem ersten abendfüllenden Werk für Origens Bühnen befasst sich Robinson damit, wie seine Wahrnehmung von Zeit und Vergänglichkeit seinen Weg als Künstler geprägt hat.
SQUARE, Atrium
25.04.
Festival Origen

Origen Festival: Tanz-Workshop mit Robert Robinson am SQUARE

Der britische Choreograph und Tänzer Robert Robinson stimmt in diesem Tanz-Workshop auch physisch in sein neues Tanzwerk ein. Packen Sie die einmalige Chance, inmitten des SQUARE in Bewegung zu kommen und am eigenen Körper zu erfahren, was es bedeutet, eine Choreographie einzustudieren. Das Tragen bequemer Sportbekleidung wird empfohlen.
Atrium, 11-0041
07.05.
09.05.
Personalities in Residence

Personality in Residence: Josef Ackermann

Join Josef Ackermann'​​​​​​​s program and seize the opportunity to learn from a renowned expert in banking.
14.05.
16.05.
Personalities in Residence

Personality in Residence: Andri Hinnen

Join in Andri Hinnen's program and tap into a world where creativity meets business. You may have used the Brian App before, which was designed by him and his team at Zense! As Founder, his company is known for making complex ideas easy to understand through reframing, story-telling and gamification. He's not just a business leader but also a prize-winning filmmaker. We are looking forward to his residence at SQUARE!

Social Media Wall

Diesen Inhalt aktivieren